Do you think this affects Deathball?
Posted: 14-05-2005 02:43
Well some stuff were sad about ut2007 and they came up with a "problem" of ut2k4 (the bold part) what you think? Does this effekt our DB? O_o
/me thinks about boosting and 4jumps
English:
Down With The Hip-Hop
Also expect to see a big change in player movement, with a lot of UT2K4's bounciness dialed down. "You want the player to feel very powerful and free and able to do all kinds of cool stuff -- but it's not so cool when you can't hit the people you're playing against because they're doing [so much jumping around]. And there are also network considerations, especially since [a big part of this game is] Internet focused. It's hard when you've got some latency," Steve says.
German Translation:
Schluss mit dem Umhergehüpfe
Viel Neues darf man auch vom Player Movement erwarten, weil viel vom Gespringe und Gehüpfe aus UT2004 rausgenommen wird. "Der Spieler soll sich mächtig fühlen und frei allerlei coole Dinge zu machen, aber es ist einfach nicht cool, wenn man seinen Gegenspieler nicht erwischst, weil andauernd wie blöd durch die Gegend springen. Außerdem erzeugt das auch Probleme mit dem Netzwerk. Viele 'Lags' in UT2004 sind darauf zurückzuführen." sagt Steve.
info from: http://www.1up.com/do/feature?pager.off ... Id=3140119
/me thinks about boosting and 4jumps
English:
Down With The Hip-Hop
Also expect to see a big change in player movement, with a lot of UT2K4's bounciness dialed down. "You want the player to feel very powerful and free and able to do all kinds of cool stuff -- but it's not so cool when you can't hit the people you're playing against because they're doing [so much jumping around]. And there are also network considerations, especially since [a big part of this game is] Internet focused. It's hard when you've got some latency," Steve says.
German Translation:
Schluss mit dem Umhergehüpfe
Viel Neues darf man auch vom Player Movement erwarten, weil viel vom Gespringe und Gehüpfe aus UT2004 rausgenommen wird. "Der Spieler soll sich mächtig fühlen und frei allerlei coole Dinge zu machen, aber es ist einfach nicht cool, wenn man seinen Gegenspieler nicht erwischst, weil andauernd wie blöd durch die Gegend springen. Außerdem erzeugt das auch Probleme mit dem Netzwerk. Viele 'Lags' in UT2004 sind darauf zurückzuführen." sagt Steve.
info from: http://www.1up.com/do/feature?pager.off ... Id=3140119